Агентства нерухомості у 2009 році. Які перспективи?

Переглядів: 1289

Економіка розвивається циклічно. Тепер кожен з нас розуміє це чудово.

Рієлторський бізнес — також економіка. Продаж квартир та оренда нерухомості практично зупинилися. Тому у 2009 році ми спостерігатимемо перерозподіл бізнесу серед гравців ринку нерухомості. Агентства нерухомості, що працюють за принципом «мурашника», розсипатимуться, як картковий будиночок. І це цілком закономірно.

Два визначальні фактори: по-перше, кількість угод зменшилася в рази, по-друге — більшість рієлторів довго не затримуються на ринку нерухомості. Адже в агентствах нерухомості — «то густо, то порожньо». На практиці часто бувають випадки, коли людина вибрала професію рієлтора, пропрацювала 3-6 місяців, нічого не заробила і покинула цей ринок.

Аналітичний відділ АН Простодом спрогнозував, яким буде портрет агентства нерухомості, що вижив у 2009 році.

  • «Мурашники», в кращому разі, скоротяться в рази (а деякі і в десятки разів). При цьому власники мурашників пропонуватимуть вищу комісію рієлтору. Адже недосвідчені рієлтори самі відсіються, а досвідченим буде вигідніше працювати самостійно. По суті, у мурашників всього дві переваги — «розкручений» бренд та зручне розташування офісу.
  • Поповняться ряди приватних рієлторів. Люди, які підуть з агентств нерухомості, стануть перед дилемою: змінювати професію або працювати на себе.
  • Агентства середньої руки скоротять штат. Адже роботи немає, значить людям час шукати кращу долю, за межами такого АН. Власники бізнесу за кризових часів скорочують витрати до мінімуму, їх можна зрозуміти. Інвестиції у розвиток найчастіше припиняються. Такі АН чекатимуть кращих часів.
  • І буде ще одна група агенцій нерухомості. Нові агентства нерухомості. Вони створюватимуться саме під час кризи. І будуть набирати обертів у ногу з відходом інших АН із ринку. Такі АН, як правило, створюватимуться власниками інших бізнесів для диверсифікації. Завданням таких засновників буде створення бази об'єктів, з якими можна буде працювати через 6-12 місяців.